Hakingträning

 Hej allihopa! Nu tänkte jag berätta lite om hakingträningen med Missy i onsdags. Det var bara jag med i den gruppen (vilket var ganska skönt), alltså privatlektion! Vi värmde upp med bakdelsvändningar och lite förvänd galopp som vanligt. Vi hade också block längs sargen med ett galoppsprång emellan. 
   Sen gjorde vi en rolig övning, den var såhär: Först gjorde vi en bakdelsvändning i skritt lite innanför spåret, sen skulle vi trava på rakt spår och fatta galopp. Sen hoppa en grind på samma raka linje och efter den bryta av till skritt igen, göra en bakdelsvändning igen och med det byta håll, fatta galopp och hoppa grinden igen från andra hållet osv. Visade den övningen hemma för Linn sen, och hon sa att Peder Frredricson gjort nästan samma övning, så Haking har kanske fått idéen från honom! (Linn har jobbat hos Peder och Lisen på Grevlunda)
   Sen hoppade vi en bana med mycket svåra svängar och en lite upphöjd trekombination! Missy var jättefin! Jag måste träna på att ha en stadig och stark högerskänkel.
 
I morgon ska jag och Grafen till Evelina och träna dressyr för Maria Blumenthal! Det ser jag fram emot! :D Både jag och Grafen sover sen över där. Jag tränar mycket dressyr med Graf just nu, för vi ska vara med i dressyrlaget i allsvenskan div III nästa helg! 
 
Hej så länge!
/Inez
 
Bild från i somras



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

eiequestrian.blogg.se

Hej, vi är två tjejer som är födda -05 och heter Evelina och Inez. Hoppas ni kommer gilla vår blogg där vi skriver om träning och tävling med våra ponnyer!😊

RSS 2.0