Träningar mm

Hej allihopa! Tänkte berätta lite om mina två senaste träningar, för det har jag inte gjort än! 
I onsdags hopptränade jag och Missy för EG Haking i Brottby. Vi fick börja med lite bakdelsvändningar och förvänd sluta. Sen galopperade vi mycket i förvänd galopp och sen byta galopp över ett litet block. Missy var ganska pigg (inte ovanligt) men ändå fin och speciellt i bakdelsvändningarna!! 
   Sen tränade vi på att hoppa på böjt spår och räkna galoppsprång och även studs på böjt spår :) Sen fick vi hoppa hinder på serpentinbågar typ, och där fick vi också träna på att få in de galoppsprången vi bestämt innan. På slutet hoppade vi bana med många långa anridningar och Missy var så fin! Det var en jättekul träning :)
 
Sen har jag tränat dressyr för Bella med Grafen också. Han var riktigt fin från början, och vi travade cavalettibommar och galoppbommar och det gick jättebra! Veckorna framåt har jag tänkt träna mer dressyr, eftersom vi ska rida en fälttävlan i Botkyrka 20:de maj! 
 
Och igår hjälpte jag Linn genom att skritta ut på hennes Queller medan hon red sin andra häst Sally. Queller är så himla snäll så det var inga problem. När vi kom tillbaka till stallet frågade Linn om jag ville trava några varv på ridbanan och det ville jag såklart! :) Sen frågade hon om jag ville hoppa också, så vi tog några språng på 60 cm!
 
Idag håller jag tummarna för Evelina för hon är i Mantorp och tävlar med Quattro idag!! 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

eiequestrian.blogg.se

Hej, vi är två tjejer som är födda -05 och heter Evelina och Inez. Hoppas ni kommer gilla vår blogg där vi skriver om träning och tävling med våra ponnyer!😊

RSS 2.0